fredag 1. oktober 2010

Minialbum {DT TreL.no}

Jeg hadde litt lyst å gjøre noe spesielt ut av barnehagebildene
fra i fjor, for de var så anderledes. Fotograf Morten Ovesen
hadde tatt det jeg vil kalle "fotografbilder", og jeg kjøpte
rettigheten til bildene.

Jeg lagde et minialbum i 6x6"
Coveret er ferdige Canvas-covers fra Zutter,
som jeg har malt med Gesso.
Sidene inni har jeg skjært til av chipboard og kledd med Bazzill.
Jeg valgte rød wire fra Zutter for å passe til bildene.
Tittelen er laget med Tiny Alfa fra MM.



Jeg har latt pynten være gjennomgående i hele albumet.
Sidene er hvite i bunn, stemplet og inket rundt kantene,
og sprayet med GlimmerMist Chalk i fargen Peacock.
Tagene er også sprayet med samme mist, og bølgepappen
har jeg laget av Craft-kartong i en crimper fra Marvy Uchida.



Båndet er fra BoBunny.



Prikkemønsteret er laget med maling og et knappenålshode.
Brukte en Spellbinders Scallopp-nestabilities som sjablong
for å få rett fasong på sirkelen, og avstand mellom prikkene.



Stemplene jeg har brukt rundt kantene er en gammel favoritt
fra Glitz Design. Mattene under bildene er i rød Bazzill.



Og siste side ble sånn:



Takk for titten.
Albumet ligger hos TreL, hvis du vil se nærmere på det.

Ha en fortreffelig aften :o)

Klem,
Lise


2 kommentarer:

  1. Å - så fine bilda og så fint album!! Skjønna godt at du kjøpte rettighetene til de bildene der ;)

    SvarSlett
  2. Så lekkert album! Likte den gjennomgående stilen. De prikkesirklene ble knalltøffe detaljer! Vet du, jeg likte hele albumet! Bildene var for øvrig også kjempefine!!

    SvarSlett