søndag 13. januar 2013

Stol på meg

Jeg har en innrømmelse å komme med:
Jeg hater å trekke om møbler!!!
Det er bare det at jeg har en tendens til å glemme det mellom hver gang jeg gjør det...
Så da jeg fikk denne hærlige 70-talls-stolen hos en kompis, tenkte jeg: Jippi!!!
For den er kjempegod å sitte i. 
Desverre var den veldig slitt og bar preg av å ha vært brukt i over 30 år.
Den har stått her i over ett år nå og ventet tålmodig på litt velfortjent pleie.
Og i helgen slo jeg meg løs.


Grunnen til at jeg hater å trekke om møbler, er at det er en slitsom jobb!!
Jeg brukte 6 timer på hele prosjektet. Da hadde jeg vannblemme inni hånden av å holde i tanga som dro ut alle stiftene, og generelt vont i kroppen etter å ha krøpet rundt på gulvet i så mange timer....
For først må man demontere. Dra ut alle stifter som holder det gamle stoffet på plass.
Så må man sprette fra hverandre alle delene for å lage mønster til nye deler.
Så syr man sammen de ny delene (helst i rett rekkefølge og på rett plass)
Til slutt skal alt trekkes på og festes med nye stifter.


Jeg ble da ferdig til slutt. Og resultatet ble ikke så verst. Den måtte jo være orange.
Det var jo det som gjorde den kul. Stoffet er Chenille møbelstoff fra Stoff&Stil.
Og den er fortsatt veldig god å sitte i!!! Så nå skal den få stå i stua :)
 

Jeg har bare et lite problem.... 
Den sto nemlig oppe på soverommet vårt, og gubben brukte den når han spiller gitar.
Så han tok inn en puff jeg lagde for mange år siden som erstatning for stolen.
Men den har jo virkelig ikke noe stoff som passer inn på soverommet vårt!!
Så den må trekkes om..... ;)

Ja ja. Det blir ikke denne uken.

Klem,
Lise

2 kommentarer:

  1. Du Lise altså du slutter aldri å overaske :O)Du e bare så flink med alt du :O)Flott blei den :O)

    SvarSlett
  2. Den stolen ble kjempefin! ser ut som en stor jobb.

    SvarSlett